overgangsklachten verminderen door de juiste voeding

De overgang is een fase in een vrouwenleven, ook wel de omgekeerde pubertijd genoemd! Het hormoon oestrogeen wordt langzaam minder terwijl dat in de pubertijd bij meisjes juist toeneemt. deze fases in een vrouwenleven brengen ook klachten met zich mee en die klachten kun je beinvloeden door de juiste leefstijl.

Overgangsklachten worden vaak beperkt door het gebruik van hormonen bijvoorbeeld: de pil, spiraaltje etc.. Ze zorgen voor meer oestrogenen in je lichaam en derhalve minder klachten.

Maar deze hormonen verhogen ook de risico’s voor de gezondheid. Het gebruik van hormonen vergroot de kans op borstkanker en baarmoederhalskanker maar verhoogt ook het risico op een hartinfarct of beroerte.

Door voedingsmiddelen, met een gunstige invloed op je hormoonbalans, toe te voegen in je dagelijkse voeding  kun je klachten al laten verminderen. Zoals bijvoorbeeld:sojaprodukten, gebroken lijnzaad en onverzadigde vetten zoals avocado, vette vis, walnoten. .

Door verminderen van alcohol, suiker en cafeïne kun je de hormoonbalans nog verder positief beinvloeden

.

 

You may also like
afslankclub
Afslanken in groepsverband
afslankclub
KLANTEN OVER IK
GROEPSBIJEENKOMST AFVALLEN

Leave a Reply