voeding als medicijn!

CHOLESTEROL VERLAGEN MET VOEDING

10 tips!!

Hieronder de tien voedingsmiddelen om toe te voegen aan je dagelijks menu voor een gezond cholesterol

  1. Avocado’s

Ze bevatten veel voedingsstoffen en vezels die gezond zijn voor je darmen

  1. Noten, met name amandelen en walnoten

Ook noten bevatten veel gezonde voedingsstoffen waaronder vetten en eiwitten. Walnoten bevatten daarbij het gezonde omega 3-vetzuur en amandelen zijn een uitstekende bron van goed opneembare calcium en magnesium. Eet noten altijd ongebrand.iedere dag een handje ongebrande noten zorgen voor een verlaging van cholesterol.

  1. Fruit, met name rood fruit

Dit heeft deels te maken met de aanwezigheid van vezels maar vooral ook door allerlei plantaardige stoffen, antioxidanten, die ontstekingen tegen gaan. Ook appels en sinaasappels geven je deze gezonde stoffen.

  1. Groenten, met name groene bladgroenten

Als het gaat om vezels en antioxidanten zijn groenten natuurlijk ook een uitstekende bron.. Sommige groenten bevatten veel pectine,  dat een cholesterolverlagend effect heeft.

  1. Groene en witte thee

Het blijkt dat groene en witte thee stofjes bevatten die het risico op hart- en vaatziektes verlagen. Ook dit heeft met name te maken met de antioxidanten en voedingsstoffen in deze thee.

  1. Rauwe cacao of donkere chocola

En wat snoep je bij je kop groene thee? Een lekker stukje pure chocola . Kies daarom pure chocola van 70% of liefst nog meer en leer te houden van de bittere smaak ervan.

  1. Peulvruchten

Een prima plantaardige bron van eiwitten en veel vezels. Zet dus regelmatig wat bonen, linzen of kikkerwten op het menu!

  1. Haver

Haver is een bijzondere graansoort dat geen agressieve gluten bevat zoals tarwe, rogge, gerst, spelt. Haver bevat veel gezonde eigenschappen, Een makkelijke manier om haver binnen te krijgen is het gebruik van havervlokken of havermout als ontbijt. Maar probeer ook eens de volle haverkorrel en eet het in plaats van pasta of rijst.

  1. Extra vierge olijfolie

Nog een gezond vet om aan je dagelijkse menu toe te voegen: extra vierge olijfolie.

  1. Knoflook

Knoflook staat bekend als een krachtig medicijn. Onderzoek heeft aangetoond dat knoflook kan helpen om hart- en vaatziektes tegen te gaan, bloeddruk verlaeagd en je imuum systeem verbeterd. Zet dus regelmatig knoflook op je menu.

 

You may also like
bloemkoolschotel voor het hele gezin
groenteschotel met gehaktballetjes
stamppot met groene kool

Leave a Reply